DOFINANSOWANIE DO USUWANIA AZBESTU I WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Gmina Paczków w miesiącu kwietniu bieżącego roku, złożyła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu wniosek o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na przedsięwzięcie zgodne z gminnym programem usuwania azbestu i wyrobów zwierających azbest na terenie województwa opolskiego w roku 2018.
W ramach ogłoszonego przez Gminę naboru wpłynęło 6 wniosków spełniających wymagania określone przez WFOŚiGW w Opolu.
Łączna waga odebranych i poddanych unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest wyniosła 13,40 Mg. Całkowity koszt przedsięwzięcia polegającego na demontażu, transporcie i unieszkodliwienia odpadów wyniósł 6184,08 zł.
Dofinansowanie otrzymane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu wyniosło 5 256,47 zł (85 % kosztów całkowitych zadania). Pozostałe środki pochodziły z budżetu Gminy Paczków oraz wkładu własnego mieszkańców.