Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Alfabet filmu dla uczniów

”Ja nie mam nic, Ty nie masz nic, on nie ma nic, to razem mamy właśnie tyle, w sam raz tyle, żeby założyć wielką fabrykę” - zabawa z Ziemią obiecaną to część warsztatów z filmoznawcą i zarazem kolejna, atrakcyjna propozycja edukacyjna dla uczniów Zespołu Szkół w Paczkowie.

25 października 2016 r. zajęcia poprowadził pan Konrad Pronobis. Odbyły się one w ramach programu Filmoteka Szkolna, prowadzonego przez Filmotekę Narodową przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Motywem przewodnim było "Kino przywracające pamięć historyczną".

Szkolenie miało charakter zajęć konwersatoryjnych z elementami wykładu i ćwiczeń aktywizujących. Służyło popularyzacji kultury filmowej i komunikacji społecznej, zwłaszcza w wymiarze praktycznym, by pomóc uczniom w aktywnym starcie w Olimpiadzie Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej.

Uczestnicy poznali filmowy mikrokosmos Andrzeja Wajdy, czyli: najważniejsze motywy kina Wajdy, które zostały omówione za pomocą pięciu ścieżek: kina pamięci historycznej (Kanał 1956, Popiół i diament 1958), adaptacji klasyki literatury polskiej (Wesele 1972, Ziemia obiecana 1974), intymnych i kameralnych adaptacji opowiadań Jarosława Iwaszkiewicza (Brzezina 1970), kina moralnego niepokoju (Człowiek z marmuru 1977).

Prowadzący udostępnił słuchaczom alfabet filmu, będący wprowadzeniem do wiedzy o filmie, zapoznaniem z najważniejszymi środkami wyrazu i modelami analizy dzieła filmowego, a następnie zwrócił uwagę na fenomen szkoły polskiej i jej wpływ na kino światowe.

 

 

Wersja XML